Dansk Flygtningehjælps årsrapport 2022

I 2022 nåede verden en tragisk milepæl. Antallet af mænd, kvinder og børn, der er blevet tvunget til at forlade deres hjem, passerede 100 millioner. I vores årsrapport for 2022 kan du læse, hvordan vi sammen har gjort en mærkbar forskel for verdens flygtninge i 2022.

Støt
19 millioner mennesker fik hjælp af DRC i 2022

Bag det uforståelige og ansigtsløse tal 108.400.000 er mere end 100 millioner skæbner - mennesker, der er fordrevet af krig, vold eller forfølgelse.

Det stadigt stigende antal flygtninge og verdenssamfundets utilstrækkelige vilje til holdbare løsninger understreger vigtigheden af det humanitære arbejde, vores 8.000 medarbejdere udfører. Hver dag, året rundt yder de nødhjælp og sikrer varige løsninger for flygtninge og fordrevne i mere end 40 lande.

På tværs af vores operationer nåede vi mere end 19 millioner mennesker med afgørende humanitær bistand i 2022. Vi arbejder hver dag for at nå endnu flere.

Du kan læse mere Dansk Flygtningehjælps indsats for verdens flygtninge og fordrevne i 2022 på denne side. Hvis du vil læse den fulde årsrapport på engelsk, så finder du den her.

Tak for din støtte! Den er med til at gøre en forskel for mennesker på flugt.

Charlotte Slente, generalsekretær i DRC Dansk Flygtningehjælp

"Vores personale arbejder hårdt for at yde hjælp til flygtninge og fordrevne - ofte under ekstremt vanskelige omstændigheder. Det stigende antal flygtninge i verden viser, at vores arbejde fortsat er bydende nødvendigt."

Charlotte Slente, generalsekretær i DRC Dansk Flygtningehjælp

Dansk Flygtningehjælps 5 største operationer i 2022

Verdens største kriser rammer hårdt

I 2022 dukkede flere nye kriser op. På Afrikas Horn oplevede man i Somalia, Kenya og Etiopien den mest ødelæggende tørke i de seneste årtier, der bragte sult og tørst til millioner af mennesker.

I andre områder som Bangladesh og Sydsudan har de fattige befolkninger været plaget af kraftige oversvømmelser.

I Ukraine er mere end 11 millioner mennesker drevet på flugt fra krigen, der brød ud i februar 2022.

Samtidig er situationen i Afghanistan blevet endnu værre. Her har årtiers krig, ustabilitet og klimaændringer efterladt halvdelen af ​​befolkningen med et stigende behov for humanitær bistand.

...

De samlede indtægter for hele DRC Dansk Flygtningehjælp i 2022.

...

Samlede udgifter brugt i arbejdet for verdens flygtninge og fordrevne i 2022.

Administrationsprocent.

Vi er der

Dansk Flygtningehjælp hjælper flygtninge og fordrevne i hele verden

Drej kloden, klik på punkterne og lær om vores arbejde i verdens brændpunkter.

Afghanistan | Bangladesh | Bosnien & Herzegovina | Colombia | Somalia | Sydsudan | Syrien | Ukraine | Yemen

Dansk Flygtningehjælps fem regioner

Siden er tagget med